2011. február 20.

Get closer, Baby!

Az ember elkezd egy kis kompakt géppel fényképezni, nem nagyon tudja mit csinál, de lassan ráérez az ízére, megtanulja a kompozíciós szabályokat, de sajnos a képek így is hol zajosak, hol homályosak, és nagyítani is képtelenség, mert ahhoz nem elég élesek.
Kinek ne fordulna meg ilyenkor a fejében, hogy bárcsak lenne egy olyan gépem, ami tűéles képet készít!
Még nem volt meg a DSLR-em, amikor már fotós könyvekből tanultam a működését, a szakkifejezéseket, a különböző technikákat, és nem sokkal később valóban tűéles képekkel büszkélkedhettem, amik nagy méretű nyomtatásban is megállják a helyüket.
Ezek után mégis furcsa volt azt érezni, hogy hiába tűéles az a kép, hiába a megfelelő kompozíció, hiába a magával ragadó téma - mindez kevés. És unalmas.
Mikor megláttam a Lensbaby-t, azonnal tudtam, hogy ez kell nekem! Már a mottója is, mintha csak nekem üzent volna: "See in a new way!" Miután végignéztem a képgalériákat, hogy megtudjam, miről is szól ez az egész, megtudtam, hogy nem csak egy egyszerű objektívről van szó. A kreatív szabadság új szintjét fedezheti fel aki kipróbálja, újabb és újabb lehetőségek, és perspektívák, de engem mégis az álomszerű képi világ fogott meg, ami az elmosódott részeknek köszönhető.
Miután befejeztem a kis kitérőmet a HDR és a digitális retus világában, a téli szürkeségben újra valami különlegesre, valami újdonságra vágytam. 
Lensbaby-mre pillantva újra felcsillant a szemem. Új objektívre nem telik, de olcsóbb köztes megoldásként a meglévő felszerelésemet még bővíthetem. Így tettem szert a Lensbaby +4 + 10 dioptriás makro- előtét lencséire, amikkel már első alkalommal mesés képeket készítettem - 3 cm-es távolságból!
Nem volt egyszerű, hiszen a tárgyhoz közelítve csak egy nagyon kis tartományban válik élessé a kép, rekesztől függően, néha nagyon kicsi részen, a kép többi részén pedig a már megszokott lágy elmosódás. A rózsaszínű virágokat fényképezve, ez bájos, és romantikus képeket eredményezett, ennek pedig külön örültem! És alig várom, hogy a kertben is nyíljanak a virágok, hogy természetes fényben is kipróbálhassam!
Ui.: most már úgy gondolom, nem kell egy képnek tűélesnek lennie, hogy esztétikus és magával ragadó legyen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése